آسا سیستم

برندسازی یا برندینگ

برندسازی یا برندینگ barnding}} ، موضوع پر گفت و گو که در رستوران ها و جلسه های کاری و پارکینگ شرکت‌ها و کافی شاپ و … توسط مدیران و روسای هر شرکت و مجموعه ای مورد بحث است و به آن توجه می شود و برای آن هزینه می کنند .

در ایران نیز صحبت برندینگ و برندسازی بسیار شنیده می شود و مشاوران بسیاری در این زمینه فعالند .

مفهوم و مضمون برندسازی با برندینگ از لحاظ علمی و اجرایی متفاوت است و به اشتباه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند .

پروسه برندسازی بیشتر متمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی برند می باشد و بواسطه برنامه های ترویجی و تبلیغاتی به ثمر می رسد و طراحی هویت برند بخش اساسی این پروسه محسوب می گردد. اما برندینگ به یک پروسه مادری گفته می شود که در مجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما برای مشتری می گردد ، تمام چیز‌هایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما شامل حس تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند شامل این مجموعه فعالیت ها می باشد ، در این مقاله ما برای جلوگیری از این پیچیدگی ها برندسازی را معادل برندینگ قرار داده ایم و هر جا برندسازی ذکر می شود همان برندینگ مورد نظر ما می باشد .

بسیاری هنوز تصور می کنند که برند و برندینگ طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی می باشد و نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این موضوع می باشد که شما قرار است "ذهنیت" مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید ، خاص شوید و بنا به دلایلی افرادی {خاص یا عام} به سمت برند شما حرکت کنند و از برند شما در برابر دیگر برندها استفاده کنند .

در پروسه برندسازی همه‌ی آیتم های بصری برندتان از لوگو و فونت گرفته تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشور تنها و تنها یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ !!!

از کجا باید شروع کرد ؟!!!

امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید: "برای ایجاد برند 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند :

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری

در مجموع برندینگ ، پروسه ای است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد و

بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.

به عقیده بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ :

"برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد."

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند {BRAND} باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت می گردد ، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات گردد ، به زبان دیگر برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت می باشد .

برندینگ یا برندسازی

برندینگ یا برندسازی - ابزاریست برای بدست آوردن برتری در بین رقبا مورد استفاده قرار می گیرد .

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت می باشد ، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان محصولات و خدمات یک شرکت را درک می کنند و مورد استفاده قرار می دهند و نسبت به آن تجربه کسب می کنند .

برندینگ چیزی بسیار فراتر از داشتن یک لوگو می باشد !!!

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد می باشد که برای مشتریان و کارکنان و مدیران یک سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند موجب می گردد هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کند .

 

سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش می یابد و از همه مهم تر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می گردد که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد .

کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت می باشد .

از دلایل مهم  برندسازی در نزد سازمان ها تمایل به رهبر بودن پیشی گرفتن در صحنه رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می باشد . منظور از مشتریان کم هزینه تر این می باشد که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا گردد و احساس مناسبی نسبت به آن پیدا کند ، سازمان هزینه تبلیغات و زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار صرف خواهد کرد .

ضرورت برندسازی یا برندینگ - Branding

ضرورت داشتن یک برند از این جهت که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی و در اختیار داشتن برند یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود .

اهمیت برند برای مشتری به واسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می گردد ، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می گردد ، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند :

  • عمق برند - یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه بطور مثال بسیاری از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola – کوکالا تداعی می گردد .
  • گستردگی برند - هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد ، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون تویوتا و Amazon و مدیاک

ضرورت برندسازی یا برندینگ

انواع برندسازی یا برندینگ Branding

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی توسط اساتید این حوزه مطرح شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر می باشد :

  • برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دستیابی به هدف
  • برندسازی دیجیتال : وب سایت، رسانه­ های اجتماعی ، بهینه سازی موتور جستجو ، استفاده از وب برای تجارت
  • برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش ­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
  • برندسازی علّی : برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید - یا مسئولیت اجتماعی شرکت
  • برندسازی کشوری : تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند Brand Positioning ، نامگذاری برند ، انتخاب رنگ برند و طراحی هویت برند ( لوگو، آرم و…) ، توسعه برند ، ارزش برند و … می‌باشد.

چند نمونه برندهای مطرح در عرصه جهانی : والمارت - آمازون – ویکی پدیا – اوبر – اکسپدیا – هیوندای – نیسان – جنرال موتورز – اتیصالات – توتال – والت دیزنی – پپسی – مدیاک – لامبورگینی – ایرباس – بویینگ – فیسبوک – اینستاگرام – اچ پی – ایسوز – توییتر – لینکدین – پینترست و .....



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

 

این مسئله که در طول پرواز صندلی شما در کجای هواپیما قرار داشته باشد، شاید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار نباشد. اما برای برخی افراد یا در شرایط خاص این مسئله بسیار مهم می باشد.

تکنولوژی هر روز در حال به روزرسانی دنیای خود است و اگر فرد نتواند پا به پای این پیشرفت حرکت کند از دنیای مدرن عقب می ماند.

زمان در این دنیای به سرعت پیش رونده بسیار مهم است. در واقع تکنولوژی موجب شده تا همه ی کارها سریع تر پیش بروند و انسان زندگی پر سرعتی داشته باشد.

حال تصور کنید که فردی برای کار، تحصیل و یا حتی موارد دیگر زندگی خود مجبور باشد تا همواره در سفر و جابه جایی باشد.

اگر این فرد از سیستم حمل و نقل درستی استفاده نکند زمان زیادی از روز خود را در رفت و آمد به سر خواهد برد. تقریبا زندگی کردن به این صورت غیرممکن خواهد شد.

بنابراین بهتر است تا از سیستم حمل و نقل هوایی که در حال حاضر سریع ترین سیستم حمل و نقل موجود است بهره ببرد.

زمانی که می خواهید با هواپیما سفر کنید ابتدا باید بلیط هواپیما مربوطه را تهیه کنید. همانطور که اشاره کردیم دنیا به سوی پیشرفت گام برداشته است، لذا برای تهیه بلیط خود می توانید به سایت ایرلاین مربوطه مراجعه کنید و در آنجا بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید.

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی است که توسط شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار گرفته است. البته این شرایط در مورد پرواز های سیستمی و اکثر بلیط هواپیما خارجی می باشد.

هر فرد بهتر است تا متناسب با شرایط خود چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی نسبت به انتخاب صندلی مورد نظر اقدام کند.

زمانی که به سایت مربوطه مراجعه می کنید صفحه ای برای شما باز می شود که باید در ان تاریخ رفت و برگشت، مبدا و مقصد برای رفت و برگشت، صندلی مورد نظر و تعداد و سایر موارد را اعلام کنید.

این که در طول پرواز کجا می نشینید بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی تعیین صندلی در هنگام رزرو بلیط هواپیما آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

امکان انتخاب صندلی پس از تکمیل خرید برای شما امکان پذیر می باشد، همچنین برای این کار باید از سایت رسمی ایرلاین اقدام کنید.

  • هزینه:

بله هزینه ی صندلی ها در کلاس های متفاوت پروازی متفاوت است. بنابراین اگر می خواهید از راحتی بیشتری برخوردار شوید بهتر است تا بیشتر هزینه کنید و در صورت محدودیت در بودجه بهتر است تا کلاس پروازی خود را به دقت انتخاب کنید.

  • مکان صندلی:

هر صندلی در هر جایی از هواپیما که قرار داشته باشد مزیت مخصوص به خود را دارد.

مثلا اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از ایمنی پروازها اطمینان ندارید با این حال مجبورید تا با هواپیما سفر کنید به شما صندلی های پشت بال ها را پیشنهاد می کنیم. همچنین صندلی های جلویی و عقبی هواپیما که به درب های خروج نزدیک ترند و سریعتر می توانید از آن جا خارج شوید.

  • راحتی:

راحتی کلاس های پروازی بسیار با یکدیگر متفاوت است.

لذا اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد که زمانی که روی صندلی تان نشسته اید فضای کافی و راحتی داشته باشید بهتر است تا کلاس های پروازی گران تر را انتخاب کنید.

اما اگر نمی توانید آنقدر هزینه کنید پس صندلی های آخر هواپیما را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای پاهای شما وجود داشته باشد. با این حال پشتی صندلی تان را آنقدر نمی توانید بخوابانید که به صورت یک تخت شود.

اگر این صندلی ها برای شما مناسب نیستند می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر کلاس پروازی اکونومی پریمیوم را انتخاب کنید که راحتی بیشتری نسبت به کلاس پروازی اکونومی دارند.

البته بخش پریمیوم اکونومی در برخی ایرلاین ها و معمولاً پروازهای طولانی وجود دارد.

  • مشکلات شخصی:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نباید مدت زمان زیادی بنشینید پس صندلی های نزدیک راهرو را انتخاب کنید تا در صورت بلند شدن و راه رفتن مزاحم سایر مسافران نشوید.

انتخاب کسانی که دوست دارند کنار پنجره بنشینند نیز کاملاً مشخص است.

  • نوزاد:

در صورت همراه داشتن نوزاد با خود، صندلی های کابین دار را انتخاب کنید که علاوه بر این که فضای مناسبی برای کودکتان وجود داشته باشد دیگران نیز از سر و صدای کودک شما در امان باشند.

اغلب افراد صندلی های کابین دار و یا صندلی های جلویی را انتخاب می کنند لذا کسانی که می خواهند برای دور بودن از سر و صدای موتورها صندلی های جلویی را انتخاب کنند باید بدانند که ممکن است سر و صدای کودکان مزاحم آنها شود.

برخی از صندلی های هواپیما هستند که نسبت به سایر صندلی ها از ویژگی های بهتری برخوردارند و لذا گران تر نیز هستند با این حال ممکن است که این صندلی ها زودتر از سایر صندلی ها به فروش برسند پس بهتر است تا حتما صندلی مورد نظر خود را در هنگام خرید بلیط، رزرو کنید.

زمانی که با توجه به این موارد تصمیم گرفتید کدام صندلی را انتخاب کنید از طریق نقشه ای که بر روی صفحه باز شده است می توانید صندلی مورد نظر را انتخاب کنید. و روند تهیه ی بلیط را ادامه دهید.

اگر شما فردی هستید که زیاد با هواپیما سفر می کنید بهتر است تا در باشگاه مسافران همیشگی شرکت هواپیمایی مورد استفاده خود ثبت نام کنید چرا که برخی از شرکت های هواپیمایی برای مسافران همیشگی امکانات اضافه ای را در نظر می گیرند که شامل انتخاب صندلی بهتر نیز می شود.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
 
charsugh
classicweb
dehlorani
diamondstudio
dpshahed
elsaco1
farasignal
fatimalib
funi20
hamiomran
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic